מאי 17, 2018

המדריך להחתמת ציפורניים Nail Stamping 101



הי אהובות,

אני רוצה להעלות הדרכות שונות של נייל ארט שיצרתי אבל רובן קשורות לשיטת ההחתמה ואני יודעת שיש לא מעט שלא מכירות את השיטה ולכן החלטתי להקדיש לה פוסט שלם, מה שאומר שהיום אסביר מהי השיטה, באילו כלים יש להישתמש, מהן הדרכים וטיפים, אז בואו נקפוץ למים.

כבר סיפרתי לכן שחזרתי לנייל ארט אחרי תקופה ארוכה בפוסט חזרה (אם לא קראת עדיין לחצי-כאן) ואחרי מספר לא מבוטל של ניסיונות הבנתי שלא נועדתי לצייר קו ישר (עם מכחולים או בכללי) דבר שהביא אותי לצפות בסרטונים שונים ביוטיוב וכך הכרתי את שיטת ההחתמה או ה-Stamping והרעיון כל כך פשוט שהעצלנית שבי מצאה את מנוחתה-דיסקית מתכת בה חרוטים איורים שונים ועליה מורחים לק ובעזרת כרית החתמה מחתימים את הציפורניים, כל כך פשוט כשחושבים על זה אבל אז נכנסים לאתרים שונים ורואים את המבחר ואת הסוגים והחברות השונות ומתחילים לקבל כאב ראש שלדעתי זהה לכאב הראש שמקבלים כשנכנסים לעולם האיפור בפעם הראשונה ונחשפים למבחר הענק והסוגים השונים.

יש לא מעט יתרונות בהחתמה שהראשון שבהם הוא האפשרות ליצור איורים מדוייקים שרובנו לא יכולות ליצור עם מכחול (כמו את סימבה ממלך האריות או את המיניונים), בנוסף השיטה פשוטה ברגע שקולטים אותה מה שדורש לא מעט ניסיונות בהתחלה (אבל אני כאן כדאי להקל עליכן) והמבחר ענק! חברות יוצאות בקולקציות חדשות ובמהדורות מוגבלות לא מעט וגם מנעד המחירים גדול.
דבר חשוב שיש לזכור הוא שבגלל מנעד החברות הגדול יש סוגי הפלטות שונות בגדלים ובצורות וגם באיכות אבל אני אישית רכשתי לא מעט זולות מבורן פריטי (Born Pretty) וממותגים לא מוכרים מאיבי ואני עדיין מרוצה, מותגים דרך אגב שנחשבים דראגסטור אם מקבילים אותם לעולם האיפור, כמו שיש מותגי ביינים כמו באנדל מנסטר (Bundle Monster) ומותגי היי אנד כמו מויו לונדון (MoYou London) ולכן על כל אחת לבדוק מהו התקציב שלה, כמה היא מוכנה להשקיע ואם בכלל היא מעוניינת.

ציוד (פירוט למטה):
- דיסקית המתכת Stamping Platte
- כרית החתמה Stamper
- גורף Scraper
- לק להחתמה
- אציטון
- צמר גפן
- משטח עבודה ישר
- העדפה אישית-לאטקס נוזלי ומברשת לניקוי




אז מה צריך לדעת על דיסקיות המתכת?
קודם כל הן מגיעות עם שכבת ניילון להגנה (לרוב בצבע כחול) אותו יש להסיר לפני השימוש.
כבר אמרנו שיש חברות וגדלים שונים וכמובן גם טווח מחירים שונה אבל יש עוד לעניין, הדוגמאות עצמן אשר חרוטות על הדיסקיות גם מגיעות בגדלים שונים, יש כאלו עם דוגמאות נפרדות או ציור אחד גדול, דוגמאות קטנות או גדולות ויש הממליצים לבדוק את גודל הציפורן לפני הרכישה (ברוב האתרים יש פירוט הגודל של הדוגמאות) אני אישית לא מסתכלת על הנתון הזה ברכישה כי אני לא תמיד משתמשת בכל הדוגמא ותמיד ניתן להחתים בזוויות שונות.
ניתן למצוא גם עומקים שונים לחריטה מה שמוביל לכך שלא כל כרית החתמה תתאים לכל פלטה.
תראו אני יודעת להגיד שיש מוצרים אותם אני אוספת לשם יצירת קולקציה והיתרון של הפלטות הוא שאם דואגים להן כמו שצריך הן ישארו לנצח בניגוד לליפסטיקים וקונסילרים להם יש תאריך תפוגה שלצערי גם אספתי ועכשיו אני משתדלת לסיים במהרה (יש לי הרבה השוואות לאיפור אני יודעת). יתרון נוסף הוא שיש כל כך הרבה דוגמאות שאולי גם יכול להיות החיסרון כי רוצים הכל או לפחות אני אבל יש לי תירוץ טוב ;) יש דוגמאות בהקשר לעולם הספורט, האיפור, החיות, החגים, סרטים וסדרות נושא שאני מאוד אוהבת (הארי פוטר ומוצאים את נמו כבר אצלי).


בנוגע לכריות ההחתמה והגורפים-
משטח גומי/סיליקון שמעביר את הדוגמא מהפלטה לציפורן.
כמו שיש סוגים שונים של פלטות/דיסקיות מתכת יש סוגים שונים של כריות החתמה או בשמם האחר סטמפרים (סטמפר Stamper ביחיד) בגודל, מחיר, חברה מייצרת ובצורה ופה לרוב זה עניין של התנסות ושל הפלטה לפחות מהניסיון שלי, יש חברות שאומרות הסטמפר שלנו עובד עם כל הפלטות שלנו אבל יש כאלו שלא או חברות שאומרות שהסטמפר מתאים אבל הוא לא וגם יש חברות שמייצרות מספר סוגים שונים ולכן ההתנסות חשובה מה גם שככה אפשר לדעת עם מה הכי נוח לכל אחד/ת לעבוד. אז אילו סוגים יש?
-כרית רכה שנקראת גם ג'לי או מרשמלו איתה אין צורך בהפעלת הרבה לחץ ואם כן מפעילים לחץ הדוגמא מתרחבת (הדוגמא שעברה לכרית מתרחבת לא בדיסקית) דבר שיכול להיות חיובי אם זה מה שרוצים, היא מגיעה עם שכבה דביקה עליה אותה יש לנקות עם מסיר לק/אציטון וצמר גפן ובעדינות כדי שהכרית לא תיקרע, אחרי הניקוי היא תישאר מעט דביקה וזה בסדר כך היא צריכה להיות.
-כרית שקופה-דרכן ניתן לראות את הדוגמא ולהחתימה במיקום המדוייק (תוכלו גם לראות את זה למטה בהדגמה) וההתנסות שלי איתן היא גם החיובית ביותר כי הן עבדו טוב עם כל הפלטות (ואם שקופה אחת לא אז אחרת כן ולכן אספנית שכמותי רכשה שלושה סוגים שונים)
-כרית קשיחה שאין לי מושג ממה היא עשויה ולדעתי היא גם לא כל כך נוחה, לרוב היא זולה ופשוטה ואני מוצאת שההחתמה יוצאת פחות פיגמנטית איתה גם אם אשתמש בלק הפיגמנטי ביותר.

סוגי גורפים/סקרייפר?
בואו נתחיל במה זה-מלבן פלסטיק איתו גורפים את שאריות הלק לפני השימוש בכרית. יש גורפים העשויים ממתכת *אל* תשתמשו בהם הם שורטים את הדיסקית, תשתמשו בכרטיסי פלסטיק, אפשר לרכוש באתרים שונים או בכרטיסי מועדון ישנים.




מה זה לק להחתמה?
יש לקים יעודיים להחתמה (Stamping Polish) שהם עבים, אטומים ופיגמנטים מה שאומר שכבר בשכבה אחת ניתן יהיה לראות את הצבע אבל לא חייבים להשתמש בלק היעודיים מה שכן בהחתמה משתמשים בלא מעט חומר אז אין סיבה להישתמש בלק יקר. בקבוצות הלקים בפייסבוק יש מילים חמות על הלק השחור של חברת וואו במספר 393, אני איישת לא התנסתי בו אלא רכשתי לקים של בורן פריטי ולקים מאיביי אבל גם יש לקים של ESSIE שעובדים נהדר, נקודה נוספת-אל תשתמשו בלקים עם גליטרים, לרוב הם לא מספיק פיגמנטים וגם הגליטר לא נכנס לחריטה ולא עובר לחותמת אבל לקים מטאלים עובדים נהדר בדר"כ.


לפני המדריך להחתמה יש לזכור מספר נקודות:
1.תורידו את הניילון המגן מהפלטה לפני השימוש הראשון
2.צריך לעבוד יחסית מהר, אתן תקלטו את הקצב לאחר מספר ניסיונות אל דאגה
3.אם ההחתמה לא עובדת אולי הלק לא מתאים/הכרית לא מתאימה
4.יש לנקות את הדוגמא ששומשה בפלטה לשם שימוש חוזר בין החתמה להחתמה
5.אם יש מאורר/מזגן פועל הלק עלול להתייבש מאוד מהר אז עדיף לכבות (אבל לא לשכוח שבחדר יהיה אוורור)
6.תהיו סבלניות-תרגול זה שם המשחק


שלבי ההחתמה/איך מחתימים:







שלב 1:
הכנת משטח העבודה, כלומר דואגים שהציוד הנדרש נמצא לידכם ושהוא נקי היות והחתמה נעשית בזמן קצר.
מורחים לק בסיס ואם רוצים את ההחתמה מעל צבע מסוים מרחו אותו וחכו לייבושו לפני (לדוגמא החתמה שחורה מעל בסיס כתום), יש כאן את האפשרות להתפרע עם הגוונים שלפני.
אם אתן משתמשות בלאטקס נוזלי זה הזמן להשתמש בו.

שלב 2:
זמן המריחה והגריפה.
מורחים את הלק בכמות נדיבה כמו בתמונה, בדוגמא יותר קטנה יש להוריד את הכמות בהתאם וכמובן שבדוגמא יותר גדולה להגדיל.
לאחר מכן גורפים את הלק פעם-פעמיים בערך בזווית 45 מעלות ובתנועה אחת.




שלב 3:
הצמדת כרית ההחתמה לדוגמא, ההצמדה תלויה בכרית אם היא קשה/רכה ולפי זה עוצמת הלחיצה/גלגול. את השלב הזה יש לעשות יחסית מהר כדי שהלק לא יתייבש ובודקים אם הדוגמא עברה שלמה, אם כן מחתימים את הציפורן ע"י מיקום הכרית מעליה ולחיצה/גלגול (שוב בהתאם לכרית) אבל אם הדוגמא לא עוברת לכרית יש לנקות את הפלטה והכרית ולהתחיל מחדש.

*אם הדוגמא לא עוברת לציפורן בשלמותה אולי הלק כבר יתייבש על הכרית

*לאחר ניקוי הפלטה עם הפד והאציטון חכו מספר שניות עד שהאציטון יתאדה או שתעברו על האיזור הרטוב עם פאד יבש

*אשר לנקות את הפאד עם החלק הדביק של הסלוטייפ או עם רולר להסרת שיער של בעלי חיים

*בזמן מריחת הדוגמא על הציפורן תדאגו ששתי הידיים יהיו יציבות אחרת הדוגמא יכולה להימרח





שלב 4:
אם השתמשתן בלאטקס נוזלי הורידו אותו ואם יש צורך לתקן נקו עם מברשת ואציטון ולאחר שהדוגמא התייבשה על הציפורן מרחו טופ על מנת לסגור את החתימה (כל היא לא תתקלף). לאחר מכן נקו את כל אזור העבודה

*לא לשכוח לנקות את הגורף

*מריחה של הטופ צריכה להיות כאשר הדוגמא על הציפורן יבשה אחרת היא עלולה להימרח



אתרים ובכללי חברות מהם ניתן לרכוש את המוצרים השונים:
אמאזון לחצי-כאן  ניתן למצוא מותגים שונים ומוצרים שונים
באנדל מנסטר-כאן
בורן פריטי-כאן
מויו לונדון-כאן או כאן (אתר ישראלי)

אז זהו המדריך להחתמות, דרכים נוספות בהן ניתן להשתמש בהחתמות יבואו בעתיד אז אל תשכחו להכניס את המייל בצד הימני של הבלוג וכמובן שאל תשכחו לכתוב לי מה דעתכן על שיטת ההחתמות? הייתן מנסות? כבר ניסיתן? ואיזה מדריך תרצו בפעם הבאה?

נתראה בפוסט הבא,

XOXO

Lilo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה